Tütün ve Alkol Piyasası Düzenleme Kurumu’u (TAPDK) geçen ay çıkan tebliğinde alkollü içecek reklamlarına ilişkin düzenlemelerde bulunmuştu. Buna göre reklamlarda rakı-balık, rakı-peynir, rakı-kavun gibi ikililere yer verilmesi yasaklanmış, ayrıca reklamlarda alkollü içki tüketiminin ‘coğrafi, tarihi, kültürel ve sanatsal ortak değerlerlerle ilişkilendirilmesi’ de engellenmişti.
TAPDK’nın bu yasağı sektör temsilcilerinin tepkisine neden olmuştu. Düzenlemenin Resmi Gazete’de yayımlanmasını izleyen günlerde yaptıkları açıklamalarda Mey İçki CEO’su Galip Yorgancıoğlu, “Bu tür tedbirler, rakımızı uluslararası alanda tanıtmamıza köstek vuran, zedeleyen yaklaşımlardır”, Efes Bira Grubu Türkiye Bölge Başkanı Semih Maviş de, “Üretim yaptığımız, faaliyet gösterdiğimiz ülkelerde, Türkiye’de yaşadığımız kısıtlamaları, yasaklamaları yaşamıyoruz” diyerek tepkilerini dile getirmişlerdi.
Şüphe yok ki en şık tepki Yeni Rakı cephesinden geldi. Yeni Rakı için hazırlanan ilanlarda TAPDK’nın istediği gibi kavun, balık ve beyaz peynirin adı geçmiyor. İşte başarılı bir hiciv örneği;