Systemair HSK için hazırladığımız Taze Hava Akımı Kampanyası başlıyor. Systemair HSK, pandemi sürecindeki ihtiyaçları karşılamak amacıyla yeni yapılan Afet Hastaneleri için tüm gücüyle çalışıp havalandırma sistemleri üreterek ülkemize destek vermişti ve biz de bunu “Sistem Çalışıyor” filmimizle insanlara anlatmıştık. Bir sonraki aşamada insanların bu süreçteki en büyük korkulardan birisi olan kapalı ortamların iç hava kalitesini konu alan çözümleriyle toplum sağlığını korumaya destek olma projesini hayat geçirmek istedi. Biz de kendilerine desteğimizi Taze Hava Akımı konseptini oluşturarak verdik. Kampanyanın duyurumu için özellikle sosyal medya, yazılı basın ve açıkhava mecralarını tercih ettik.

Nedir Bu Taze Hava Akımı?

İnsanlar genellikle AVM, rezidans, iş merkezli, hastane, spor salonu, havaalanı, okul, fabrika vb. yerlerin havasının açık havadan daha kötü olduğunu düşünüyor. Çünkü genel olarak buraların havasının içeride kapalı devre olarak döndüğü sanılıyor. Aslında yapının havası, havalandırma sistemi tarafından enerji ve ısı kaybı yaratmayacak şekilde belli bir oranda sürekli değiştiriliyor. Bu da aslında iç hava kalitesi dediğimiz unsuru yaratıyor. Systemair HSK, içinde bulunduğumuz süreçte tüm havalandırma sistemlerinin mevcut filtrelerini özel filtrelerle değiştirme, taze hava girişini güçlendirme işlemlerini gerçekleştirerek yapıların iç hava kalitesini artırıyor, soluduğumuz havayı daha temiz ve daha sağlıklı bir hale getiriyor. Böylece insanların gönül rahatlığı ile kapalı alanlara girmesini sağlıyor. Yani toplum sağlığını desteklemek için Taze Hava Akımı Kampanyası ile hem işletmeleri hem de halkı taze hava akımına kapılmaya davet ediyor.

Biz de her zamanki gibi bu değerli kampanyada Systemair HSK’ya ihtiyaç duyduğu kreatif yaklaşımları üretmekte destek oluyoruz. Kampanya için hem iç hem de dış hedef kitleye yönelik olarak kurguladığımız stratejiyle Systemair HSK çalışanlarının projeyi içselleştirmesini, aynı zamanda işletme sahiplerinin ve halkın bilinçlendirilmesini hedefliyoruz. İklimlendirme sektörünün dünyadaki temel terimlerinden olan HVAC’in (Heating Ventilating and Air Conditioning – Isıtma, Havalandırma ve İklimlendirme) havalandırmasını alıp (Ventilation) zafer işareti olan “V” ile ön plana çıkarttık -ki Systemair’ın da globalde kullandığı bir simgeydi-. Böylece kampanyamız herkesin aşina olduğu pozitif bir simgeye sahip oldu. İletişim çalışmalarımızı da bu görsel unsur üzerine kurguladık. Ortaya pozitif, neşeli ve enerjisi yüksek bir yaşam vaat eden, pandeminin getirdiği karamsarlığı silen bir kampanya çıkarttık.

Tasarım Süreci

1- Logo

Systemair HSK kurumsalındaki renkleri kullanarak hem logoyu özelleştirdik hem her ortama kattığı farklı havayı ve canlılığı yansıttık hem de dikdörtgen yapısıyla kapalı alanları ikonlaştırdık. Kullandığımız fontun bold versiyonunu seçmemizin nedeni de güçlü bir iç hava kalitesi getirdiğimizi hissettirmekti. Yine “V” el işaretimizi zafer ve başarı olarak konumlandırdık.

2- Tanıtım Filmi

Filmde kullandığımız pozitif mesajlarla konuyu ele alış nedenimizi doğal bir söylemle yansıttık. Enerjik ve motive edici müzik seçimimizle filmin temposunu dinamik tutmak istedik. Kurguladığımız her karede özellikle insanların yüzünde tebessüm uyandıracak, kendisinden bir nokta yakalayacağı -belki özlem duyduğu normal hayatından- etkili görselliğe sahip olmasını hedefledik.

3- İlan ve Billboard

Kampanyanın en önemli görsel öğelerinden birisi olan ilan ve billboard çalışmalarında güler yüzlü ve Systemair HSK’nın getirdiği iç hava kalitesinden dolayı mutlu olduğunu hissettirecek kişileri seçtik. Dergi, gazete ilanlarından, hastane, okul vb. yakınlarındaki billboard alanlarının kurgulanmasına kadar renk ve enerji açısından yüksek bütünlüğe sahip bir tasarım kurguladık. Aynı zamanda yaptıkları zafer işareti ile kampanyayı onayladıkları ve katıldıklarını da hissettirmek istedik.

4- İç İletişim

Systemair HSK çalışanları ile bir fotoğraf ve video çekimi gerçekleştirdik. Tüm çalışanların zafer işareti yaptığı görselleri bilgisayar için wallpaper tasarımları haline getirdik. Ayrıca hazırladığımız videolarla da kampanyayı içselleştirme noktasında motivasyonu artırdık. E-mail imza ve çeşitli promosyon malzemeleri ile sürekli olarak Taze Hava Akımı’nı yaşamalarını istedik.

5- Promosyon

Yaratmış olduğumuz logonun renklerini kullandığımız promosyon materyallerini çeşitli dernek ve kuruluşlara göndererek farkındalık yaratmayı amaçlıyoruz. Defter, kalem, klasör, kupa, şapka gibi basit ama herkesin kullandığı materyaller sayesinde kampanya ile insanların sürekli temas halinde olmasını planladık.