Reklamda İnternet Mecrasının Kullanımı
İnternet artık hayatımızın vazgeçilmez bir unsuru; yiyeceğimiz yemekten, takacağımız aksesuara kadar ondan öneri almadan adım atamaz hale gelmiş durumdayız. Akıllı telefonlar çıktıktan sonra aklımızı iyice yitirdik ve bağımlılık kat sayısı hızla yükseldi. Yediden yetmişe mekân – zaman fark etmeksizin internetle etkileşim halindeyiz. Haliyle ajans içinde de durum farklı değil. Twitter’ına, Facebook’una kapak tasarımı isteyen mi ararsınız, yoksa öz çekim (Selfie’nin Türkçe’si) yapalım da Instagram’da paylaşalım diye elinde bin bir model akıllı telefonla dolaşan deliler mi ararsınız hepsi bizde mevcut. Açıkçası teknolojinin Facebook’u çıktı diyebiliriz. Aslında internetin hayatımızda ne kadar yer kapladığını telefonumuz bozulduğunda daha iyi idrak edebiliyoruz. Sudan çıkmış balık misali, sanki akıllı telefonla doğmuşuz gibi ne yapacağımız bilemiyoruz. (Benim ki bozulduğu için biliyorum. Zaten aslında bu kadar atarlanmamın nedeni de bu!) Metrobüste giderken sanki bir tarikatın ayinine düşmüş gibi hissetmeniz tüylerinizi diken diken ediyor diyebilirim. Herkes elindeki akıllı telefonlara bakarken sizde insanlığın geldiği son noktayı hayretler içinde takip ediyorsunuz. Gerçek anlamda sosyalleşmenin çok ötesinde (belki de fazlaca gerisinde) olan bu durum en çok hedef kitlesiyle birebir iletişime geçmek isteyenlerin işine yarıyor aslında. Sosyal medyada kullanılan birçok yöntem olsa da (viral reklam, advergame vb.) öncelikle temel faaliyetleri kafamızda oturtmakta fayda var.
İnternet Sitesi (Tam, doğru ve iyi hazırlanmış içerik önemlidir.)
Google Adwords (Doğru kelimeleri seçmek önemlidir.)
E-mail Marketing (Doğru mesaj ve doğru hedef kitle tespiti önemlidir.)
Banner Reklamı (İlgi çekici tasarım ve kullanılacak site tespiti önemlidir.)
İnternet Sitesi…
İnternet sitesi malumunuz… Kolaylıkla bireysel siteler bile hazırlamak mümkün oluyor. İşin detayı elbette ki çok derin; html, aspx vb. yazılımlar sayfanın etkinliğine ve yapılış amacına uygun olarak hazırlandığı takdirde verim alabilirsiniz. Bunlar daha teknik konular olduğu için ve aşağı yukarı artık herkesin bu konuda bilgisi olduğundan dolayı biz diğer maddelerden devam edelim.
Google Adwords Ne işe Yarar?
Organik trafik sağlamak için devamlı sitenizi aktif halde tutmanız ve içerik yenilemeniz gerekir, tabi ki sitenizin aktif olması büyük bir avantaj olsa da sitenizi yenilemediğiniz zaman trafiğiniz başka sitelere kayacaktır. Google Adwords sayesinde gelen trafik ise istikrarlıdır, temel anahtar kelimelerinizle vereceğiniz reklamlar sayesinde trafiğiniz her zaman sitenizde kalacaktır. Google Adwords organik arama motoru optimizasyonu için (SEO) kullanabileceğiniz çok değerli bilgileri size sunar, kısaca paralı reklamlarınızı organik trafiğe çevirmeniz için size fırsat sunar. Tam olarak hedef kitlenize ulaşmanızı sağlar.
E-mail Marketing’in Faydaları Nelerdir?
Günümüzde iletişim kanallarının artmasıyla mesaj kirliliği de arttı. Tüketiciler mesajları seçmeye, markalar da iletmek istedikleri mesajlar için hedef kitle belirlemeye başladılar. Kampanyalar, yeni hizmet duyuruları, yeni ürünler çizgi üstü ve çizgi altı tanıtım kanallarıyla duyurulurken; mesajlar herkes için hazırlanıyordu. Ürün ve hizmet grupları oluşturulmaya ve bunun sonucunda ise hedef profil için mesaj belirleme olarak süreçler gelişti. Bu anlamda E-mail pazarlama günümüzün en sık kullanılan ve stratejik olarak bu çalışmayı yürüten markalarda yüksek oranda geri dönüş sağlayan yegâne iletişim aracı olmuştur. Sonuç olarak E-mail Marketing;
• Kişiye özel iletişim sağlar.
• Hedeflediğiniz veri tabanınızı doğru yönetmenizi sağlar.
• Yararlı ve çift yönlü uzun bir iletişim kurar.
• Ölçümlenebilir. (Tıklanma, okunma oranları)
• Geri dönüşü en hızlı alınabilen iletişim aracıdır.
• Maliyetleri azaltarak binlerce kişiyle aynı anda iletişime geçmeyi sağlar.
• Sadık kitle oluşturmayı, davranışları ölçmeyi ve iletişimi sıcak tutmayı sağlar.
Banner Reklamlar Ne Sağlar?
Her sitede karşımıza çıkan bazen tiksinme durumuna geldiğimiz banner reklamlar pop-up uygulaması nedeniyle “spam” gibi algılanmaya başlansa da hala en etkin reklam alanlarından biridir. Çünkü;
• Tam istediğiniz hedef kitleye ulaşmanızı sağlar.
• Gazete, dergi, televizyon ve diğer mecralardaki reklamlara oranla hem tasarımı hem de medya uygulaması çok daha ekonomiktir. Üstelik çok daha uzun süre hedef kitlenize ulaşım sağlanır.
• Banner reklamınızı gören hedef kitleniz, onu bir kez görmekle kalmaz, sitenize girdiğinde sizinle ilgili her şeyi öğrenebilir, web sitenizi bir kez görüp unutmaz.
• Ne kadar büyük bir kitleye ulaştığınızı net rakamlarla öğrenmeniz mümkündür. Böylece internet reklam bütçenizi bu verilere göre yönlendirebilirsiniz.
• Ziyaretçi sayınızı birkaç katına çıkarmanız mümkündür. Böylece hazırlamış olduğunuz web sitenizden olması gerektiği gibi faydalanmış olursunuz.