Ferruccio Lamborghini
II. Dünya Savaşı’nın sonrasında önemli bir traktör, havalandırma ve soğutma sistemleri üreticisi olan Ferruccio Lamborghini’nin spor arabalara karşı büyük bir merakı vardı. Mercedes-Benz 300SL, Jaguar E-Type, Alfa Romeo 1900, Lancia Aurelia B20 ve Maserati 3500GT satın alıp kullandıktan sonra, ilk Ferrari’sini aldı. Bu bir 250GT’idi. Çok kısa bir sürede 3 Ferrari daha alarak bir Ferrari hayranı oldu. Ancak bütün Ferrari’lerinde olan debriyaj problemi yüzünden Ferrari fabrikasının yolunu tuttu. Burada birkaç saat geçmesine rağmen sorun bir türlü giderilemedi ve Lamborghini, Enzo Ferrari ile konuşmak istedi. Enzo Ferrari, Lamborghini’ye bir traktör üreticisi asla bir Ferrari’yi eleştiremez cevabını verdi. Ferrari’nin bu cevabı ile küçük düşen Lamborghini, fabrikasına döndü ve debriyajını tamir etmeye başladı. Bunu yaparken aslında Ferrari’sinde kullanılan debriyajın aynısının kendi traktörlerinde de olduğunu fark etti. Mevcut debriyajın daha sağlamını yaptı ve problemi çözdü. Ardından Lamborghini; Ferrari’den hızlı, daha güvenilir ve daha sağlam arabalar yapmak istedi. Bundaki amacı ise spor arabaların sadece Ferrari tarafından yapılır ifadesini değiştirmekti. Hedefi için ilk olarak kendisini Ferrari fabrikasının yakınında buldu ve eski Ferrari mühendisleri Gianpaolo Dallara ve test sürücüsü Bob Wallace’ı işe aldı. İlk üretimi olan Lamborghini 350GT her yönü ile Ferrari’den daha üstündü. Üçüncü üretim modeli olan Miura ise efsanevi ve nefes kesen bir araç olmuş, ortadan motorlu spor otomobil çağını başlatmıştır.