İşimizin önemli bir parçası olarak birçok toplantıya katılıyor ve birçok yeni insanla tanışıyoruz. Profesyonel, yarı profesyonel, amatör… Reklamveren kanadında onlarca farklı “title” ile görev yapıyorlar. Bu görüşmelerin genelinde gözlemlediğim önemli birkaç benzerlik var;
1- Ajanslarından ne beklediklerini, ne umduklarını doğru kurgulayamadıklarından sürekli bir memnuniyetsizlik söz konusu.
2- ATL, BTL, Tam Hizmet, Butik vs. gibi kavramlar içinde, kulaktan dolma bilgilerle, bir yumak içinde boğuşup gidiyorlar. Kimden ne hizmet alınabileceği konusunda belirsizlikleri var.
3- En önemlisi ise “bütçe”. İlk bahsi geçen konu bu. “Bizim malesef bütçemiz çok kısıtlı, çok az para verebiliyoruz.” Sürekli aynı şey söyleniyor. Şunu merak ediyorum, toplantıya gidip de, “bizim boşa harcayacak bir sürü paramız var, biz de bu paraları verecek bir ajans arıyorduk, iyi ki geldiniz” diyen bir yetkiliyle tanışan var mı acaba?
Devam edecek…