Z Kuşağına Yönelik Reklam Kampanyaları Oluşturmak için İpuçları

Z-Kusagi-İcin-Reklam-Kampanyalari-Olusturma-İpuclari

Tarih

Z kuşağına yönelik reklam kampanyaları oluşturmak için öncelikle kuşak kelimesini anlamamız gerekiyor. Kuşak, aynı yaş aralığında doğan, aynı çağın koşullarını ve benzer sıkıntılarını yaşayan kişilerin oluşturduğu kümeye verilen isimdir. Z kuşağına gelecek olursak 1995 ve sonrasında dünyaya gelen kişileri kapsamaktadır.  

Jenerasyonların farkına varmak, tutkularını, beklentilerini tahlil edebilmek reklamcıların, tüketicileri ve potansiyel tüketicileri geniş bir mercekte değerlendirmeleri için önemli bir vasıta. 

Z kuşağı, teknoloji kullanımının en yüksek mertebede olduğu bir dönemde dünyaya gelmişlerdir. Bu dönemin çocukları ellerine misket, ip ve top almadan telefonla tanışmışlardır. Mahalle arkadaşlığının yerini internet vasıtasıyla sosyalleşme almıştır. Erken yaşta teknolojinin etkisi altında bir yaşam sürdüren, teknoloji ile büyüyen bu kuşağın sanal dünyanın sınır tanımayan, uçsuz bucaksız yapısından ötürü diğer kuşaklara göre analitik düşünce yönünden daha yaratıcı olduğunu söyleyebiliriz. Dinamizm onlar için bir hayat mottosudur. Çabuk sıkılan, çabuk tüketen ve hızlı yaşamayı seven bir kuşak olduğundan ötürü yeniliklere ilgi duyar ve onlara yakınlaşırlar. Dikkat sürelerinin diğer kuşaklarla kıyaslandığı zaman daha düşük kaldığını söyleyebiliriz. Özgüveni yüksek bir kuşak olduğundan dolayı kendilerini göstermeyi severler ve birinin otoritesini kabul etmekte zorluk yaşarlar. Özgür ruhlu kişiler olan Z kuşağı mensupları, rutin işleri monoton bir yaşama çağrı olarak görürler ve bu yaşam tarzı da onlar için Alaska’da bir yaşam kadar uzaktadır.  

Z kuşağı; tabletlerin, cep telefonlarının ve bilgisayarların yoğun kullanıldığı bir dünyaya gözlerini açtıkları için bu teknoloji çağına kolay ve hızlı bir şekilde entegre olmuşlardır. Sosyal medyayı küçük yaşlarında aktif olarak kullanmaya başlamakla; sosyal ağların dinamik ve kendini yenileyen yapısıyla istedikleri bilgiye kolay ve hızlı bir şekilde erişim sağlarlar. Dijital pazarlama son dönemlerde Z kuşağının dikkatini oldukça çeken bir pazarlama türüdür. Teknolojik gelişmelerin hızıyla beraber, dijital reklamların büyümesi ivme kazanmıştır. Bildiğimiz üzere artık hemen hemen her iş ve ihtiyaç internet üzerinden pratik bir şekilde halledilebiliyor. Z kuşağının dikkatini çekecek olan birçok taktik geliştirilmiştir. Bu taktiklerin uygulanabilmesi için ilk adımda hedef kitleyi belirlememiz gerekiyor. Kendimize şu soruyu sormalıyız; “Tüketiciler neden bizi ve sunacağımız hizmeti tercih etsin?” bu sorunun cevabı süreci daha doğru stratejiler üzerine kurgulamamız konusunda bizim için bir el kitabı olacaktır.  

Z kuşağı bir önceki kuşakla benzer özellikler taşısa da çeşit farklılıklar içerir. Modern pazarlama yöntemlerinin Z kuşağının ilgisini çekmesinin temel sebebi teknolojinin ön planda olmasıdır. Z kuşağı çevre sorunlarına karşı duyarlı bir davranış gösterir. Bu nedenle, izlenecek stratejinin bu duyarı gözeterek planlanması gerekmektedir. Bir yandan doğa dostu bir yaklaşım benimserken diğer yandan da Z kuşağının ilgisini çekecek taktikler geliştirerek win-win yapabiliriz. Reklam ve pazarlama taktiklerini Z kuşağının beklentilerine göre düzenlemek, Z kuşağına en etkili şekilde ulaşabilmek adına önem arz eder. Z kuşağının dikkatini kısa sürede çekmemiz gerekiyor çünkü bu kuşağın dikkatini çekecek reklamların kısa ve öz olması olması önemli. Video pazarlama teknikleri potansiyel Z kuşağının ilgisi altındadır. Bu metot ilgi çekmenin ideal yollarından birini oluştururken ayın zamanda kısa sürede kalabalık alanlarda ses bulmasını sağlar. YouTube, Instagram, Twitter, Tiktok ve Snapchat gibi uygulamalar, Z kuşağının sık sık kullandığı sosyal mecralardır. Bu nedenle, pazarlama stratejilerini belirlerken bu mecraları kullanmanız pazarlayacağınız ürün veya hizmetin geniş kitlelere daha hızlı bir şekilde yayılmasına olanak sağlar. Modern pazarlama stratejileri, Z kuşağının teknoloji ve bilginin hızına en süratli ulaşabileceği noktadır. Hızlı yayılım gösteren modern pazarlama, Z kuşağına kısa sürede erişim sağlar. Geleneksel reklam tekniklerinin hemen hemen hepsi, günümüze kadar kullanılmıştır ve kullanılmaya devam etmektedir. Ancak yeni kuşağın, bu reklamlara değil de inovatif metotlarla hazırlanan reklamlara önem verdiğini söyleyebiliriz. Dolayısıyla reklamcılar, reklamlarını planlarken yeni tekniklerle gerçek kişileri kullanmalıdır. Reklamlarda aktör ve aktris kullanmak yerine kullanılan gerçek kişiler, Z kuşağının ilgisini daha çok çekecektir. Çünkü bu kuşak reklamla ilgilenirse, ürününüzü veya hizmetinizi incelemeye daha da eğimli olacaktır. Bununla birlikte, ürün ve hizmetlerden nasıl fayda sağlayacaklarına dair araştırmaya koyulurlar.  Reklamcıların ve pazarlama stratejileri hazırlayan diğer bireylerin gizlilik unsurunu göz ardı etmemesi gerekir. Yapılan araştırmalara göre Z kuşağının çok önemli bir kısmı gizlilik konusunda hassasiyet gösterir. Bu sebeple, müşterilerin gizliliğinin korunmasına gösterilen özenin ifade edilmesi son derece ehemmiyet teşkil etmektedir. Çoğu yeni nesil gencinin kişiselleştirilen bir alışveriş deneyimi yaşamak istediğini ifade edebiliriz. Ancak bu deneyimi yaşarken, kişisel verilerinin ve bilgilerinin saklandığından emin olmak isterler. İnternet ile büyüyen bu jenerasyon, online sisteme yükledikleri dataların ve bilgilerin orada kaldığını bilirler. Dolayısıyla kişisel veriler konusunda sağlam olduğunuzdan emin olmak isterler. Buna bağlı olarak, gizlilik unsuruna dikkat ederek pazarlama stratejilerini oluşturmak alacağımız sonuçlar açısından olumlu olacaktır. Marka çekiciliği Z kuşağı için son derece mühimdir. Aynı zamanda, Z kuşağının ilgisini kaybetmemek bu ilgiyi dinamik tutabilmek için izlenebilecek en kolay yol onlarla devamlı iletişim halinde olmamızdır. Markalara yapılan feedbacklerin yanıtlanması güvenilirlik açısından önem ifade eder. Aynı zamanda, herhangi bir ürünün veya hizmetin satın alınmadan önce, bu ürün veya hizmet hakkında yapılmış yorumların da okunacağını söyleyebiliriz. Ürünlerin veya hizmetlerin Z kuşağına pazarlanması için iş birliği içerisinde olunacak dijital içerik üreticilerinin de derinlemesine araştırılması gerekir. Çünkü bu aşamada sadece ürünler ve hizmetler değil, dijital içerik üreticileri de Z kuşağının ilgisinin odağı halinde olacaktır. Belirli bir takipçi sayısına ulaşmış sosyal medya fenomenleri ya da daha küçük çaptaki influencerlar ile iş birliği içinde olarak Z kuşağının ilgisini çekebilirsiniz. Bu iş birliği en etki yaratanıdır. Z kuşağı mensupları dijital aplikasyon üzerinden ün kazanan bu gibi kişilere ilgi duyabilir. Takipçi ve abone sayısı yüksek sayıda olan influencerlar Z kuşağı ile daha çok etkileşim halindedir. Daha yakın ilişkiler kurdukları için Z kuşağının bu şekilde ilgisini toplayabilir ve güvenini elde edebilirsiniz. Takipçileri, influencerların önerdikleri ürünleri ve hizmetleri denemeye daha meyillidir. 

Bütün bu bilgilerin sonunda Z kuşağına ulaşabilmek için online yöntemlerin önemini görmekle birlikte, doğru planlama ile satranç taşlarını hareket ettirmek, pazarlama ve reklam stratejilerini ise ön planda tutmamız gerekir. 

Diğer
Yazılar

Brand Book Nedir? Ne Sağlar?

Kabaca bir tabirle niteleyecek olursak Brand Book markanızın hem ansiklopedisi  –ki artık Google diyoruz- hem de anayasasıdır. Markanızın kurumsal çizgilerinin ve kültürünün vücut bulmuş halidir.

Tamamını Okuyun »
McCormick-X5-Serisi-Lansmani-Calismasi

McCormick X5 SERİSİ LANSMANI

Teknoloji, konfor ve güvenlik açısından sınıfının en iyi traktör markalarının başında gelen McCormick, Türkiye’deki küçük traktör pazarında daha geniş bir paya sahip olma hedefiyle hareket

Tamamını Okuyun »