İşini evden sürdürebilecek kadar şanslı olanlardansanız bu şansı en iyi şekilde değerlendirmeli ve verimliliğinizi korumalısınız. Ancak ev ortamında hele ki çocuklu bir aileye sahipseniz konsantrasyonunuzu korumak ya da ev ortamında fiziki şartlarınızı düzene sokmak oldukça önemlidir. Bu nedenle sizin için evde verimli çalışmak için gerekli püf noktaları, kendi deneyimlerimizi de katarak düzenledik.

 

1- Erken kalk ve güzel bir kahvaltı et.

Erken kalkmak vücudun doğru zamanda kendisine gelmesi ve günü daha verimli kullanmanızı sağlayacak temel etkendir -tabii ki erken yatmak da bir o kadar önemli-. İyi yapılmış bir kahvaltıdan alacağınız protein, karbonhidrat ve yağlar vücudunuzun ihtiyacı olduğu dinçliği verecektir.

 

2- Önem sırasına göre bir iş listesi oluştur.

İşe başlamadan önce gün içinde yapacaklarınızı mutlaka planlayın ve müşterilerinizin ihtiyacına göre işlerinizi bir önem sırasına koyun. Hazırladığınız iş listesi üzerinden işleri bitirdikçe çize çize gidin. Farkı göreceksiniz.

 

3- Kafana göre değil belirli saatler içerisinde çalış.

Evde olmanın getirdiği rahatlığa kapılmayın, birazdan yaparım demeyin hemen yapın. Çünkü kafanıza göre çalışmanın getireceği sistemsizlik hem zaman kaybına hem işin uzamasına hem de verimliliğinizi kaybetmenize neden olacaktır.

 

4- İş yerindeki gibi masa ve rahat bir sandalye kullan.

Çalışırken koltuk, kanepe veya yatağınızı tercih etmeyin. Mutlaka iş yerinizdeki gibi bir masa ve rahat bir sandalye kullanarak çalışın. Konsantrasyonunuzu ve verimliliğinizi koruyacağını göreceksiniz.

 

5- Işıklandırmaya dikkat et, dikkat dağıtıcılardan kendini izole et (TV, çocuklar, farklı nesneler vb.).

Işıklandırmanın verimliliğe ve sağlığa etkisini en iyi bilenlerden birisiyiz -markalarımızdan Er Elektronik sayesinde-. Hem konforlu bir çalışma hem de sağlığınız için bulunduğunuz ortamın ışıklandırmasına dikkat etmelisiniz. Ayrıca çalışma masanızın üzerinde dikkat dağıtıcı nesnelerin olmamasını, çalışma zamanlarınız dâhilinde TV ve çocuk gibi dikkat dağıtabilecek unsurlardan ayrı bir odada bulunmanızı öneririz.

 

6- Arkadaşların ile sadece iş için değil sosyalleşmek için de iletişim kur.

İş arkadaşlarınızla sadece iş için iletişim kurmanız hem takım olma duygusunun yitirilmesine hem de sürekli çalışıyormuş hissiyatı nedeniyle veriminizin düşmesine, kötü hissetmenize neden olur. Bu nedenle işten farklı konularda konuşmak için de iş arkadaşlarınızla iletişim kurun.

 

7- Arkadaşlarına meydan oku, challengelar yap.

Arkadaşlarınızla kısa ama eğlenceli vakitler geçirmek iş performansınızı artırdığı gibi beyninizin salgılayacağı mutluluk hormonları sayesinde psikolojinize de iyi gelecektir. O nedenle gün içerisinde arkadaşlarınıza basit ama eğlenceli şeylerle meydan okumayı ihmal etmeyin.

 

 

8- Mola vermeyi unutma, masana çakılı kalma.

Mola vermeden çalışmak hem fiziksel hem de ruhsal olarak sizi kötü hissettirecektir. O nedenle belirli aralıklarla yerinizden kalkıp kısa turlar atabilir, balkona ya da pencereye çıkarak hava alabilirsiniz. Unutmayın makine değilsiniz.

 

9- Tıraş olmak, makyaj yapmak hatta güzel giyinmekten vazgeçme.

Evde beni kim görecek demeyin, kişisel bakımınıza özen gösterin. Her ne kadar dışarıya çıkamasanız da farklı kıyafetler giymek, farklı sakal stilleri veya makyajlar size gün içerisinde daha fazla enerji verecektir ve iyi hissettirecektir. Ayrıca online toplantılar yaptığınızı da göz önünde bulundurmalısınız. Farklı sakal çeşitleri demişken; online toplantıları unutmayın yani kalkıp da Wolverine sakalı da yapmayın.