Enerji ve Ekonomi kelimelerinin birleşiminden oluşturduğu (Eneko) ismiyle havalandırma sektöründe Türkiye’de önemli projelere imza atan Eneko, artık Avrupa pazarınada kendi markası ile ürün pazarlamayı hedefliyor. Türkiye’de kendi ürettiği ürünlerinin dışında dünyaca ünlü havalandırma markalarının distribütörlüğünü de yapan Eneko, bugüne kadar özellikle yurt dışında bu ürünlerle kendisine bir pazar payı yaratmış. Başarılı satış süreçlerinin sonucunda artık bir Türk markası olarak Avrupa pazarına açılmayı isteyen Eneko ile markanın nasıl konumlandırılması, farklılaşması ve cazip hale getirilmesiyle alakalı çalışmalara başladık.
Öncelikle derin bir pazar araştırmasıyla sektördeki tüm oyuncuların konumlandırma, pazarlama, söylem ve kurumsal duruşlarıyla alakalı Eneko ile birlikte çalışarak sektördeki boşluğu ve Eneko’nun sahip olduğu özelliklerle kesişen noktalarını tespit edilmesi için çalıştık. Bu noktada Eneko için en doğru hamlenin birçok farklı konumlandırma çeşidi arasından ‘‘Özelliğe göre konumlandırma’’ olduğu konusunda antant kaldık. Bu minvalde birbirinden farklı üç strateji, görsel tasarım dili ve sloganın da dâhil olduğu ön kurumsal kimlik çalışmalarımızı Eneko’ya sunduk. Bu çalışmalarda Eneko için uygun olduğuna karar verdiğimiz konumlandırmanın pazarlama iletişiminde ve marka iletişiminde nasıl ele alınacağına dair örneklerimizi de paylaştık.
Rakiplerine göre çözüm odaklı yaklaşımı ve özel projeler için esnek üretim kabiliyeti nedeniyle yarattığımız ‘‘Breathe the Difference – Farkı Soluyun’’ sloganın görsel çalışmaların arkasında bir iz/patern olarak kullanıldığı kurumsal kimlikten ilerlenmesine karar verildi. Sloganın el yazısıyla özgün ve hareketli kullanımı, modern görsel diliyle birlikte Eneko’yu dinamik, esnek, yenilikçi ve pazarda benzeri olmayan dikkat çekici bir marka haline getirilmesinin ilk adımını attık ve farkımızı hedef kitlenin aklına kazımak için yola çıktık.