Bir ajans müşterisinden ne zaman boşanmalı?
• İş ortağımızsınız deyip, tedarikçi gibi davranıyorlarsa
• Zaten % 5’e düşürtülmüş olan komisyon oranında indirim isteniyorsa
• İş kalitesi istikrarlı bir şekilde düşüşte ise
• Ajans hakkında iyi konuşmuyorlar, itibar zedeliyorlarsa
• CEO pazarlamadan çok finans konularıyla ilgiliyse
• Gelir gider dengesi ajans aleyhine bozuksa
• Ajansın karşısına aynı kategoride daha etkili iş yapacağı daha karlı bir müşteri çıkmışsa
• Müşteri başka ajanslarla aldatıyorsa
• Önemli pazarlama kararlarını işe yeni girmiş mezunlara bırakmışlarsa
• Effie ve kristal elma alma ihtimali düşmüşse
• Ajans başkanı müşteriyle yemeğe dahi gitmeyi istemez hale gelmişse
• İki sene üst üste müşterinin ajansı değerlendirmesi kötü ise
• Ajansın hangi elemanı tutacağı hangi elemanı atacağına karışılıyorsa
• Toplantılar 8 saat sürüp bir sonuca varılmıyorsa
• Ajans çalışanları moralsizlikten iş yapamaz hale gelmişse
• Bin bir güçlükle üstünde anlaşılan brief’e 5’inci revizyon gelmesi vaka-i adiye olduysa
• Yaratıcı iş sunumları 4’üncü sunumda onaylanıyorsa
• İş değerlendirme kriterleri “sevmedim, ama neden bilemiyorum” seviyesini bir türlü aşamıyorsa
• Müşteri tarafında son 6 ayda 3’üncü pazarlama direktörü değişimi yaşandıysa
Ve tüm bunların sonunda;
• Ajans at, müşteri jokey kıvamına geldiyse…
Ajans, müşterisinden boşanmaya cesaret edebilmelidir, etmelidir…
Yukarıdaki nedenler, memlekette kriz olduğu durumlarda geçerli değildir, yani hiçbir zaman…
kaynak: Batislam