2024 Sosyal Medya Trendleri

Sosyal Medya Trendleri

Tarih

Son 10 yıldır önemi gittikçe artan dijital pazarlama, pandemi ile birlikte daha da güçlü bir pozisyona sahip oldu. Dijital pazarlamanın gelişmesiyle birlikte trendlerin de önemi arttı. 2024 sosyal medya trendleri baktığımızda belli başlı konular öncelik kazanıyor. Öne çıkan konular kadar hangi platformda ne gibi yaklaşımların bizleri beklediği de önemli. Gelin birlikte bunlara göz atalım.

Yapay Zekâ Araçları

Yapay zekâ araçları son dönemde popülaritesini hızla arttırdı. Bazılarımızı geleceğe yönelik korkutsada bazıları için durum tam tersi. Günümüzde yapay zekâ araçları öyle bir noktaya geldi ki görsel oluşturmaktan, metin yazmaya ve fikir üretmeye kadar uçsuz bucaksız bir noktaya evirilmeye başladı. 2024 yılı ve sonraki yıllarda yapay zekânın kullanımının git gide artacağı gözle görülür bir gerçek. Makine öğrenimi ve örüntü tanıma gibi özellikler, kişiselleştirilmiş reklamcılık alanında büyük fırsatlar sunacak.

Video İçerik Üretme

İnsanlar günde 100 dakikaya yakın video izlemekteler ve bu sayı gün geçtikçe artmaya devam edecek. TikTok, Instagram reels ve Youtube Shorts gibi uygulamalar popülerliklerini korumaktalar. Her yıl geçen yıla göre bu platformlara olan ilgi git gide daha fazla artmakta. Markalar, ürünleri veya hizmetleri hakkında bilgi vermek ve etkileşimi artırmak için yaratıcı video stratejilerini ortaya koyacaklar.

Özgün İçerikler / Gerçekler

Özgünlük, günümüzde markaların kitle algısını şekillendirmede kilit bir strateji haline gelmiştir. Gerçek hikâyelerin paylaşılması, anlamlı sohbetlerin yapılması ve markanın insani yönünü sergileme çabaları, tüketicilerle daha derin bağlar kurulmasına olanak tanır. Marka özelinde hazırlanan özgün içerikler daha çok etkileşim sağlamaktadır. Günümüz sosyal medyasında kullanıcıların artık daha bilinçli olması, takip edeceği hesaplar arasında seçici davranmasına neden olmaktadır. Markaların özgün içerik ortaya koyması 2024 yılı için önem arz etmeye başlıyor.

Linkedin ve B2B İletişimi950 milyondan fazla kullanıcıya sahip olan LinkedIn, karar vericiler ve üst düzey yöneticiler arasında en popüler uygulama ve B2B markalar için en önemli platform haline gelmiş durumda. Semrush’un “Sosyal Medya Eğilimleri Raporu 2024”e göre LinkedIn, B2B etkileyicilerinin sayısında bir artış gösterecek; bu, yalnızca sektörel ve profesyonel içerikten, hikâye anlatımı ve paylaşılabilir UGC’ye (User Generated Content) artan bir odaklanmaya geçişe karşılık geliyor. Bu noktada B2B markalarının sosyal medya iletişim stratejilerinde kullanması gereken en önemli platform olarak ortaya çıkarıyor.

Influencer ile çalışmak

İş birliği yapılan influencerlar, markalar için önemli bir rol oynuyor. Bu influencerlar, markaların nitelikli ve özgün içerik üretebilen kişilerle iş birliği yapmalarını gerektirir. Mikro influcerların daha çok ön plana çıkmasıyla markaların tanınır influcerlar dışında daha az takipçisi olan ama etkileşim ağının geniş olduğu influcerlar ile çalışarak markalar açısından maliyeti daha düşük olması gündeme gelmeye başladı.

Platform Bazında 2024 Trendleri

Instagram Trendleri

Bu yıl Instagram’da özgün ve filtrelenmemiş içeriğe geçiş her zamankinden daha belirgin olacak. Bu trend, mükemmel bir şekilde gösterişli gönderilerden, hedef kitlede güçlü bir yankı uyandıran, daha özgün, bağ kurulabilir içeriğe geçiş olacak. İnteraktif canlı yayınlar bu sene son derece ön planda olacak ve markaların hedef kitleleriyle bağlantı kurma şekli değişecek.

Facebook Trendleri

Sosyal medya platformları içinde en eskilerden biri olabilir ancak platformlar arasında hâlâ en etkililer arasında yer almaktadır. Gruplar ve topluluklar her zaman Facebook’un bir parçası olmuştur, ancak 2024’te bu özelliklerin daha da fazla vurgulandığını göreceğiz.

LinkedIn Trendleri

Bu yıl profesyonel ağ oluşturma için nihai platform olarak itibarını pekiştirmeyi amaçlıyor. Semrush’un “Sosyal Medya Eğilimleri Raporu 2024”e göre LinkedIn’in, B2B markalar özelinde yeniliklere gideceğinden yukarıda bahsetmiştik.

Semrush, B2B markaların sosyal medya iletişiminde merkezde yer almak için CEO’ları ve diğer yöneticileri kullanmaya hazır olmasıyla bu eğilimin bu yıl da devam edeceğini öngörüyor. Bunların bir kısmı organik olsa da markalar, düşünce liderlerini platformda yer almaya teşvik ederek bu trende ayak uyduracak.

Tik Tok Trendleri

Geçtiğimiz yıl Tik Tok birçok sosyal medya kullanıcısının bir numaralı sosyal medya platformu oldu. Bu yılda geçtiğimiz yılda olduğu gibi bu yükselişi devam edecek. Öncesinde sadece Instagram ve Youtube platformlarından çıkan influencerlar, TikTok’un popülaritesinin artması ile odağını bu platforma da kaydırmaya başladı. Geçen senelere göre bir anda yükselişe başlayan bu platform için gelecek yıllardaki durumu merak konusu oluyor.

YouTube Trendleri

Video paylaşımlarının yükselişe geçtiği bu zamanda Youtube’da bu noktada önem kazanıyor. Özellikle kullanıcıların kısa videolara olan ilgisi Youtube’un shorts kısmını çok daha ön plana çıkarmasına neden olacak.

Sonuç olarak her yıl yükselen ve düşüşe geçen trendlerin dinamizmine uyum sağlamak markalar için bir sınav olarak karşımızda duruyor. Yeniliklere ve gelişmelere karşı sürekli tetikte ve gardımızı almış şekilde bulunmakta fayda var.

Diğer
Yazılar

Brand Book Nedir? Ne Sağlar?

Kabaca bir tabirle niteleyecek olursak Brand Book markanızın hem ansiklopedisi  –ki artık Google diyoruz- hem de anayasasıdır. Markanızın kurumsal çizgilerinin ve kültürünün vücut bulmuş halidir.

Wilo’da İlan Çizgimizi Gençleştirdik

Uzun soluklu markalarımızın başında gelen Wilo yeni dönemde klasikleşmiş ilan tarzını değiştirmek istediğini bize aktardı. Yeni marka stratejileriyle birlikte artık daha bağımsız bir yapıya geçen