Yeni bir reklam türü daha hayatımıza hızla girişi yaptı. Senelerdir film endüstrisinde kullanılan CGI teknolojisi artık reklam sektöründe de kendine yer edinmeye başladı. Özellikle Avatar filmi ile herkesi etkileyen bu teknoloji, Batman vs Superman filminin Batman karakterini canlandıran aktörü Ben Affleck’in bir türlü kilo verememesi ve adının sosyal medyada Fatman’e çıkması sonucu yapımcılar tarafından kendisine CGI ile karın kası yaptırması uzun süre gündemi meşgul etmişti.
Peki, ne oldu da yıllardır kullanılan bu teknoloji reklam sektörüyle buluştu? Gelişen bilgisayar teknolojileri sayesinde aslında eskiden oldukça pahalıya mâl olan bu teknolojinin-hâlâ çok ucuz olmasa da- ulaşılabilirliği ve uygulanabilirliği kolaylaştı. Böylece her zaman için yeni bir dikkat çekici arayan reklam sektörü adına yeni bir oyun alanı oluştu. CGI reklam basit bir şekilde anlatırsak; Bilgisayar Üretimli Grafikler (CGI) kullanılarak,gerçek dünya üzerinde çekilen videolara çeşitli nesnelerin abartılı veya çok farklı özelliklerde tasarlanıp/oluşturulup son derece gerçekçi bir şekilde yerleştirilmesiyle ortaya çıkan bir çalışmanın ürünüdür. Örneğin; İstanbul’un ortasında duran devasa bir şalgam şişesi ya da gökyüzünde uçan üretim makineleri gibi.
CGI Reklam Nasıl Oluşturulur?
Gelelim bu CGI reklamın oluşturulması kısmına. Öncelikle klasik olarak reklamımızın amacı, hedef kitlemize vereceğimiz mesaj ile reklamımızın öyküsünü oluşturuyoruz ve Storyboard’unu hazırlıyoruz. Her ne kadar bilgisayar teknolojisi gelişti dediysek de uygulamada hala çeşitli zorluklar mevcut -Hoolywood standartları farklı tabii ki-. Özellikle kamera açısı noktasında arka planın kayması/değişmesi -kameranın pan hareketi yapması gibi- ya da ürünün açılı hareket etmesi zorlayıcı bir durum. Bu nedenle senaryo hazırlarken sabit bir kamera açısı ya da çok ufak hareketlerin tercih etmeniz çok daha verimli olacaktır.Ürünün/nesnenin yerleştirileceği alanın prodüksiyon çekimi yapılır. Sonrasında CGI çalışmasını yapacak 3D Artist reklamda kullanılacak nesneleri üç boyutlu şekilde modeller, hareketli animasyonlarını oluşturarak Render’ını alır. Post prodüksiyonda gerçek görüntü ve 3D model gerekli düzenleme ve efektlerle bir araya getirilir, varsa müzik ve seslendirme eklenerek proje tamamlanır.
CGI Reklamda Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar
CGI reklamda dikkat edilmesi gereken en önemli konu gerçek hayatta göremeyeceğimiz şeylerin bize sunulması, çok kısa ve net olmasıdır. İyi bir CGI reklam izleyicinin dikkatini çekmeli ve markanın mesajını etkileyici bir şekilde aktarmalıdır. Reklam sektörü sürekli yenilik aramakla birlikte yenilikleri hızlı bir şekilde tüketmekle de meşhurdur. CGI reklamların popülaritesinin ne kadar süreceği bilinmez ama bir süre daha dikkat çekeceğinden eminiz.