Güney Kore’nin tarım sektöründeki güçlü markası Branson Traktörleri, Türkiye pazarından sonra Slovakya pazarına da giriş yaptı. Son zamanlarda tarım sektöründe Branson dışında, John Deere ve Gübretaş gibi önemli markalarla çalıştığımızı bilen Branson Traktör yetkilileri Slovakya’da gerçekleştirilecek iletişim faaliyetlerinin tarafımızca yürütülmesini talep etti. Biz de kolları sıvayıp hemen işe giriştik. Halkı, dili, kültürü, yaşam tarzı, demografik yapısı, hedef kitlenin satın alma karar mekanizmasını etkileyen nedenler gibi birçok bilinmeyenin bizleri beklediği aşikârdı. Bunların hepsini kısa sürede bilmemiz mümkün olmadığından kısaca yanıtlar alabileceğimiz ve hedef kitleyi de anlayabileceğimiz bir brief formu oluşturup sorularımızı Branson yetkililerine yönelttik. Brief gelene kadar da Slovak kültürünü tanımak için araştırmalarımızı yaptık. İlk etapta Branson’un Çinli değil Güney Koreli olduğunu vurgulayacak bir çalışma istedikleri bilgisini de edindikten sonra outdoor odaklı ilk çalışmalarımıza başladık. Slovak çiftçisiyle buluşma çalışmaları (Road Show) yapılmadan önce Branson’un Güney Koreli olduğunu ve Slovak çiftçisi için yeni bir güç olduğunu vurgulayacak çalışmalar hazırladık. Asıl işimiz ise bundan sonra başlıyor. Hedef kitlemizi daha yakından tanımak ve Slovakçamızı geliştirmek için önümüzdeki ay Slovakya ziyareti yapmayı planlıyoruz.
Brand Book Nedir? Ne Sağlar?
Kabaca bir tabirle niteleyecek olursak Brand Book markanızın hem ansiklopedisi –ki artık Google diyoruz- hem de anayasasıdır. Markanızın kurumsal çizgilerinin ve kültürünün vücut bulmuş halidir.